Outsourcing IT – dlaczego warto?

Zarządzanie firmą, bez względu na branżę w jakiej funkcjonuje, jest bardzo trudnym zadaniem. Potrzeba nie lada umiejętności, aby efektywnie zająć się różnymi sferami jej działalności. Najważniejsze jest jednak to, by skupić się na głównym celu jaki jej przyświeca i oddelegować część zadań w ręce profesjonalistów.

Sprawna obsługa informatyczna w firmie a rozwój biznesu

Na początek zastanówmy się, jakie zagrożenia czyhają na przedsiębiorcę, który nie do końca jest świadomy tego, jakie są standardy obsługi IT firmy. Czy grozi mu coś więcej niż zbyt wolno włączający się komputer i odmawiający współpracy faks? Okazuje się, że niestety tak. Skutki niewiedzy mogą być całkiem poważne i kosztowne. Od utraty wszystkich danych, przez upublicznienie tych, które powinny pozostać tajemnicą, aż na całkowitym paraliżu pracy firmy kończąc. Co ważne właściwa obsługa informatyczna to dla firm sposób na usprawnienie procesów oraz zsynchronizowanie działań pracowników. Jak to wygląda w praktyce?

 

Automatyzacja pracy

Dobry informatyk jest w stanie zaproponować zmiany, które przyspieszają i usprawniają pracę. Często są to darmowe lub niskobudżetowe rozwiązania, o których przedsiębiorcy nie wiedzą. Wspólne kalendarze, zarządzanie dostępnością pomieszczeń i zasobów, komunikacja wewnątrz firmy, przepływ pracy, wspólna praca na tych samych plikach, praca zdalna, dostęp zdalny do danych – to tylko niektóre usprawnienia, które przynoszą realną korzyść, a do wdrożenia których potrzebne jest dobre wsparcie IT dla firm. Informatycy zadbają o to, by wdrożone rozwiązania były nie tylko bezpieczne, ale też zgodne z prawem.

 

Jakie zalety ma outsourcing?

Pośród najważniejszych argumentów przemawiających za outsourcingiem jest to, że przekazując pieczę nad obsługą działu IT na zewnątrz firmy, możemy w pełni skupić się na swoich działaniach, zmierzających do jej rozwoju. Jest to niezmiernie ważne, gdyż w takiej sytuacji, nic nie rozprasza niepotrzebnie naszej uwagi. To jednak nie wszystko co możemy zyskać decydując się na takim rozwiązanie. Korzystając z zewnętrznego wsparcia informatycznego, mamy gwarancję, że nasza firma zostanie zaopatrzona w najnowsze i najbardziej wydajne oprogramowania komputerowe. Musimy też pamiętać, że dzięki outsourcingowi, sieć informatyczna przedsiębiorstwa jest pod stałym nadzorem, co pozwala uniknąć różnego typu awarii, często oznaczających straty finansowe. A nawet jeśli pojawią się jakieś niespodziewane problemy, możemy liczyć na szybkie i sprawne działanie pomocy technicznej. Dzięki temu, można z dużą dozą pewności stwierdzić, iż pod tym względem, nasza firma jest bezpieczna.